teisipäev, detsember 08, 2009

Ära usalda IT-meest

Enamus viimase 1,5 aasta pildid läinud, sest käpart IT-mees unustas arvuti hooldamisel teha failidest koopiad vaatamata sellele, et ma küsisin enne üle, kas pean ise tegema või teeb tema kõigist failidest koopiad. Kuna mul igasuguseid dokumente oli vaja, siis isiklikud asjad kopeerisin plaadile ja töö asjad tõstsin serverisse. Pilte oli aga üle 4 GB ja mul polnud kohe käepärast neid millelegi ise kirjutada, siis jäin uskuma lubadust, et kõik saab kopeeritud, pole probleemi.
Arvuti sain tagasi, kuid pildid kõik kadunud. Tegin nati kisa ja taastada suutis ta ainult alla poolte piltide. Pole sõnu, lihtsalt pole sõnu. On vaid teadmine, et järgmine kord ei anna arvutit IT-mehele enne, kui see üldse ei lase enam tööd teha ja kõigist failidest teen ise koopiad, mitte ei jää uskuma lubadust "Pole probleemi, kõik jääb alles".
Kui keegi teab kedagi, kes oskaks kõike taastada ja seda mõistliku tasu eest, siis andke aga märku.
NB! Ma tean, et kõik IT-mehed pole sellised lohakad ja ükskõiksed, lihtsalt minu arvutit satuvad sellised hooldama. Halb karma :-)

2 kommentaari:

Parasiil ütles ...

See on üks suuremaid probleeme üldse. Inimesed, kes tegelevad kriitiliste asjadega ei oma selleks vastavat ettevalmistust. Sisuliselt tuleks härra vallandada, siis ehk toimub mingi õppimise protsess ka. Muidu unustatakse see sujuvalt. Sisuliselt pole vahet kas kaotati sinu pildid või firma andmebaasid. Tegevused selle ennetamiseks on samad.

Kata ütles ...

Mu ema elukaaslane on itikas. Võin temaga taastamise teemal rääkida, kui soovid? Muidugi garantiid ei tihka paraku anda, kas õnnestub päästa :(