neljapäev, oktoober 01, 2009

Miks ma seda teen?




















foto LNA-lt
Paljud küsivad, et kas ma küpsetan leibasid raha pärast? Kindlasti mitte, sest siis ei oleks see leib see, mis ta täna on ja ka hind oleks kõvasti kõrgem sellisel juhul.
Küpsetan leibasid täie naudinguga. Mulle meeldib seda teha ja pole kahju õpetada inimestele, kuidas küpsetada juuretisega rukkileiba. Südames läheb soojaks, kui keegi räägib õhinal kuidas ta ise proovis küpsetada antud retsepti järgi või et laps/mees, kes varem ei söönud grammigi leiba, sõi korraga pool pätsi seda leiba.
Leivaküpsetamine on üks mu lemmikhobisid ja ma võiks pikalt kirjutada, kuidas ja misk leiba ei saa pahade mõtete või tujuga teha, kuidas erinevad toiduained kerkivat leiba mõjutavad, miks on kasulik kodus küpsetatud rukkileib võrrelduna poeleivaga, miks ei ole hea panna sooja leiba kilekotti jne.
Ma võiks rukkileibasid küpsetada iga päeva, kui keegi tegeleks raamatupidamise, toorme hankimise, müügi, turunduse ja muu dokumentatsiooniga. Mul endal pole selleks oskust ja ka tahtmist.

13 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Hind kõrgem??? Ma vaatan, et niigi jube kõrge hind (tomatitega suisa 112.-). Ei ole küll oma leivateo hinda kunagi elus kokku veel löönud, aga nii kallis see kindlasti ei tuleks. Eks koduleib maksab rohkem kui poe oma (erinevalt saiakestest, kringlitest ja kookidest kus omahind on palju madalam), aga arvan, et nii suur see nüüd ka olla ei saa. Pealegi küpsetavad väga paljud pered ise endale leiba.
Ruth

Kristi ütles ...

Täpsustus: selle hinna 112 krooni võtsid sa edasimüüja kodulehelt, see ei ole minu müügihind ning kui hästi tähelepanelikult poes vaatad, siis purk kvaliteetseid päikesekuivatatud tomateid (mitte tavalised puuviljaleti tomatid) maksab 45-60 krooni (olenevalt poest). Teiseks, tihti arvestavad inimesed toidu hinna sisse ainult toorme kulu, kuid tegelt tuleb lisada ka kuluva vee ja elekteri kulu ning töövahendite (ahi, kausid, visplid, vormid jmt) amortisatsioon. Kui tunned huvi, kuida on kujunenud täpselt minu poolt müüdava leiva hind, siis räägime sellest väljaspool blogi. Mul ei ole kahju seda infot sulle avaldada, kuid siin ei ole seda ka vaja arutada.

Kadri ütles ...

Ruth, ainult endale leivaküpsetamine on ju midagi muud - müügiks tehes kaasnevad kohustused ja vastutus ja selle peab valmistajale kauba saaja hüvitama. Õnneks Kristi viitsib ikka teha ja leivad on super head :)

Anonüümne ütles ...

Täpsustuseks:
1. Ma tean ju küll, et sa mõtlesid päikesekuivatatud tomateid mitte tavalisi tomateid, aga kuna sõna "päikesekuivatatud" on pikk, siis kasutasin lihtsalt lühidalt sõna "tomatid" eeldades, et sa sellest aru saad.
2. Ka mina mõtlesin leiva hinda arvestades ikka kogu kulu, mitte ainult jahu/sool/suhkur jne.
3. Ma tõesti (anna andeks!) ei ole huvitatud sinu leiva hinna kujunemisest :) Oman sellisest arvutusest suurepärast ettekujutust, sest kunagi oli mul õnn töötada ka sellises ettevõttes, mis tegeles tootmisega ja mul tuli sellega pidevalt kokku puutuda.
4. Kristi, miks sa iga asja peale nii turri lähed? Inimesed ikka (eriti MASU ajal) arutavad toote või teenuse kalliduse üle. Ka(ma nüüd peenelt ütlen) toidukorvi hinna üle. Minu arvamus on lihtsalt selline, et kui mu toidukorvi maksumusest moodustab 1/3 leiva hind, siis on küll midagi valesti.
Aga lõpetuseks tahan öelda seda, et igaüks võib oma toodet või teenust müüa sellise hinnaga nagu soovib. Kui leidub kasvõi üks ostja, siis on ju kõik korras.
Ruth

Kristi ütles ...

Ruth, ma olen sulle vist juba korra öelnud, kuid kui ei ole siis ütlen: ma ei lähe turri, olen pigem hämmeldunud. Vaata enda kommentaare, nii kibestunud ja kriitilised, mitte kunagi midagi positiivset. Ei, ma ei oota ninnu-nännutamist, kuid ka mitte sellist suhtumist. See on lausa uskumatu. Alati tekib küsimus, mis ma sulle teinud olen, et sa alati nii kirjutad. Ja see küsimus ei teki ainult mul, vaid ka mu tuttavatel, kes seda blogi loevad.

Anonüümne ütles ...

Oot, oot! Kuna ma ise pole nõus sellega, et minu kommentaarid on kibestunud (küll võivad olla nad kriitilised), siis vist pean ma ka oma tuttavad appi võtma ja laskma neil hinnata minu kommetaaride kibestumise astet :). Kusjuures minu esimene kommentaar antud teemal (leiva hind) oli nüüd küll pigem üllatumise kategooriasse mahtuv. Eesti keeles öeldes olin ma üllatunud, et leib sinu arvates on veel odav. Kus siin see kibestumine?
Mis puutub teistesse kommetaaridesse (ega ma kõike ka ei tea), siis näiteks perevägivalla kohta (milles meil jäi eriarvamus ja tüli tekkis), siis usu mind, see teema on mulle täiesti kodune ja valdan seda noh ütleme heal tasemel. Juhtisin sinu tähelepanu sellele võib - olla liiga järsult, aga ma pole ka kunagi elus eriline diplomaat olnud. Hindan ausust ja otsekohesust (loe: räägin seljataga seda, mida võin ka näkku öelda) ja mõned inimesed hindavad mind sellepärast üsna kõrgelt. Vähemalt jääb ära mõtetu pugemine :).
Ja kuna sa seda juba küsisid, vist lausa teist korda, et mida sa mulle teinud oled, siis vastus on selline, et mõned sinu täiesti kohatud käitumised ja sõnad on mulle ja minu perele haiget teinud. Olen aus. Ei tahaks neid asju siin avalikult rääkima hakata, sest arvan, et sa isegi ei saa teinekord aru kuidas sa inimestele ütled.
Pole parata, aga tõesti sellised asjad mõjutavad. Ei tohiks, aga nii see on. Ehk mõtled natuke 2005 a. suve peale ja siis sealt edasi. Meil pole küll kunagi sinu vastu midagi olnud (tõestuseks 2005a. juuni!), hoopis vastupidi! Ise hakkasid kõike rikkuma.
Ruth

Jane ütles ...

Kes vana asja meelde tuletab , sel ......
Ja 50 krooni leiva eest ei ole sugugi palju muide!
Ei pea ju kõige kallimat leiba valima.
Aga nii palju kui on inimesi on ka erinevaid arvamusi. Ja see on lubatud.

Kristi ütles ...

Andke kõik andeks, et ma nii halb inimene olen. Kahju, et see alles nüüd välja tuli ja et sellest otse ei julgeta rääkida, vaid läbi blogi kirjutatakse. Ma olen tõelises šhokis.

Liis ütles ...

Jeesus jeesus naised naised! Kristi leib on hea!!! Kristi leivas on kulda ja karda ja sellepärast maksabki rohkem. Keegi ei keela soovi korral odavamat poeleiba osta, aga ma vist enam ei julge, sest tundub, et see teeb inimesed okkaliseks :)

Drobetipere ütles ...

Meie tahaks küll sinu leiba väga proovida... kujutan juba ette, kui superhea!!!

Kristi ütles ...

Leiba saab tellida kristioskar@gmail.com või siis külakostina, kui meid külla kutsutakse :-)

Kata ütles ...

Mul ei ole küll au Ruthi tunda, kuid sellisest üleolevast suhtumisest nagu neist postitustest läbi kumab, jääb päris halb mulje. Lugupeetud Ruth, kui Sa oled nii otsekohene ja aus, nagu Sa ütled end olevat, siis leiad kindlasti võimaluse Kristiga oma aastatetagusest haavumisest blogiväliselt vestelda. Oma musta pesu ei pea teiste ees pesema. Ja abiks: kui põimida konkreetsesse probleemi veel lisaks katkeid mingitest aastatetagustest arusaamatustest, mida keegi enam täpselt ei mäleta, siis ei ole lootustki seda asja väärikalt lahendada.

Kristist aga niipalju, et tema on nagu see päkapikk metsa sees, kes saiu (loe: leibasid) küpsetas. Tead ju küll seda lastelaulu. Neis on sõbrasoojus ja pikk pai. Ja sellel ei olegi hinda.

BARbie ütles ...

Nüüd ma sooviks ühe mehe sõna siin ütelda! Kuigi see pole minu blogi, aga lõpetaks selle sissekande kommenteerimise.