Viimaste nädalatega on selgeks saanud, et masu pole veel jõudnud kaupluste juhatajate või omanikeni. Nii vähe kui ma poes käin, on kõik viimased korrad mulle väga ebameeldivad olnud. Näiteks eelmine nädal Norde Centrumi Rimis oste tehes sisestas kassapidaja arbuusi asemel kassast läbi 9 kg ploome. Arvelt pilku üle visates jäi asi silma (hea et vaatasin, sest petta oleks saanud 100 krooniga). Pöördusin viisakalt infoleti töötaja poole ja olin igati rahulik kogu asja juures, kuid asi lõppes sellega, et infoleti punapea soovitas mul mitte käia enam seal poes ja mitte tekitada temale stressi oma pöördumistega. Kusjuures see punapea on ka eelnevatel kordadel, kui olen kassapidaja eksimuse tõttu või hallitava kauba tõttu tema poole pöördnunud, käitunud väga ebaviisakalt ja üleolevalt.
Eile ostsime Rocca al Mare Euronicsist ahju. Müüja, kes meiega tegelema saadeti oli nii ebapädev, et ma tavalise ostjana teadsin ka ahjudest kümme korda rohkem kui tema. Juhe jooksis tädil kokku täiega, kui palusin arve firma nimele teha. Hingasin korduvalt rahulikult sisse ja välja ning ahi läbi sekelduste käes, läksime koju. Kodus ahju lahti pakkides selgus, et pole garantiilehte (poed muide nõuavad sult seda, kui lähed katkise asjaga neile tagasi), ainult venekeelne manual ja ka juhet, mida seina pista. Täna pärast korduvat helistamist teatati mulle, et ega ahjusid ei müüdagi enam juhtmetega. Juhtme pead ise kuskilt elektripoest ostma. Millise, seda pole aga kuskil kirjas. Manualid lubasid meilile saata. Eks näis, millal need jõuavad, sest kui nad lubasid tagasi helistada, siis seda ei juhtunudki.
Kuhu pöörduda oma muredega? Kaupluste juhatajate poole. Mis see annab, mitte midagi. Vabandavad ette ja taha, lubavad töötajaga vestelda/asja parandada, kuid kui lähed järgmine kord, on olukord sama. Ma kohe ootan huviga, millal Eestis kauplustes müüad muutuvad kompetentseteks ja päevast-päeva ei kordu ühed ja samad vead ühes ja samas kaupluses.
6 kommentaari:
See on nii tüüpiline Eesti teenindajate hulgas. Kui klienditeenindaja (mitte ainult kauplustes) poole pöördud, siis tuleb sealt nii tihti selline mõrvarlik pilk vastu, et no mida Sa must nüüd tahad.
Täiesti vastikustunnet tekitav :(
Kurb iseenesest.
Juhet pole kaasas sellepärast, et loll inimene ei hakkaks ise midagi ühendama.
Kesk-Euroopas on asi enamvähem nii kaugele jõudnud, et pirni võid ise vahetada, aga kõikide muude tööde jaoks pead litsentseeritud elektriku kutsuma. Sulle isegi ei müüda elektrividinaid, kui litsentsi pole ette näidata.
Me soetasime ka Rocca Euronicsist ahju (miski kuu aega tagasi) ja siis saime küll väga asjaliku inimese meid teenindama ja küsimustele vastama. juhendeid oli igas võimalikus keeles (ka eesti keeles) ja juhe oli kenasti kaasas :D
aga pigem võib see MASU süü olla, et kõigil on pidevalt närvi krussis - mine tea, millal koondamisavaldus tuuakse. pole aega töö peale mõeldagi.
Olen mitmel korral kuulnud laused a la, et masu pole veel vist sinna või tänna jõudnud, sest ei teenindata nii nagu keegi soovib või sellist kaupa pole kohe kohal, mida vaja või asjad ei liigu nii kiiresti. See on küll minu isiklik arvamus, aga mina küll ei arva, et inimesi peaks nüüd pideva hirmu all hoidma, et masu ja vallandamised/koondamised ja kõik peavad nüüd suurest hirmust roomama. See on imimväärikust alandav. Masu ei peaks üldse asjasse puutuma.
Mis klienditeenindusse puutub, siis on neid kes alati teenindavad halvasti ja teevad seda olenemata masust edasi.
Tänases Postimehes on üks proua ka sarnase arvamusega artikli üllitanud: http://www.e24.ee/?id=146938&redir=
Ruth
Kõik õige- ei peagi klienditeenindajad "roomama" olenemata majandustõusust või langusest, mind näiteks häirib kui teenindaja on liiga pealetükkiv.
Kristi point on sisuline, minu meelest eriti sellised kauplused nagu elektroonika-, mööbli jne poe klienditeenindajad peavad olema kursis müüdava kauba ja spetsiifikaga.
Vorsti võib tõesti igaüks osta oma äranägemise järgi, aga kui tehnika osas ei oska keegi midagi kommenteerida ja/või soovitada siis on kehvasti:)
Mul töötab palju tuttavaid kaubanduses ja ütlen ausalt et masu on hetkel argument küll- müüki pole, on kohe oht sulgemise ees ja ülemused või omanikud on väga kärmed oma töötajaid pideva hirmu all hoidma ja fraasid nagu "paneme siis poe kinni", "kui müüki täis ei tule siis...", on igapäevased teemad.
Nii ei peaks olema, aga paraku on see hetkeseis. Ja olgem ausad, kindlasti müüb paremini ettevõte kus töötavad aktiivsed ja kompetentsed klienditeenindajad:)
H.
miks mitte:)
Postita kommentaar