neljapäev, september 22, 2005

valikud

Kunagi oli probleem, et kõik asjad olid ühesugused. Naabriga oli samasugune mööbel, nõud ja riided. Ei oldud eriti rahul.
Nüüd - valik on nii suur, et ei oska valida. Üks on ilusam/parem kui teine. Poes läheb alati kaua aega, sest valida on raske.
Sama on telefonioperaatoritega - tahaks valida uut ja odavamat, kuid kuida saada teada, milline neist kõigist vastab mu ootustele. Jällegi selleks peab külastama nende kaupluseid või kodulehte, mis omakorda võtab aega.
Kauplejad ajavad inimeste pead sassi - odavamad hinnad, suurem valik, hinnasoodustused jne.
Aja kokkuhoiu mõttes on lihtsam mitte käia poes ja tarvitada vanu asju. Või siis kodus välja mõelda, mida sa konkreetselt ja millist tahad, minna poodi otse müüja juurde, esitada oma soov, tasuda arve ja lahkuda (muidugi siinjuures on oluline, et müüja oleks hea).
Jah, kuid nüüd jälle küsimus - kas alati on seal poes seda ja sellist mida sina tahad? Seega tekib omakorda küsimus, kas siis üldse on hea midagi konkreetset soovida. Konkreetne soov võib sind veel rohkem hulluks ajada poodide vahet jooksmisega?

Kommentaare ei ole: